تعارف با فساد ترمزدستی توسعه خوزستان را کشیده است

تعارف با فساد ترمزدستی توسعه خوزستان را کشیده است

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان خوزستان گفت: نباید با فساد تعارف داشته باشیم. این تعارف ضمن کاهش اعتماد عمومی، سبب عقب‌گرد خوزستان شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، نشست کمیته مهندسین جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان خوزستان با حضور سید کریم حسینی سخنگوی این جبهه برگزار شد.

در این نشست که با حضور اعضای جوان مهندسین جمنا برگزار شد، علیرضا محمود نژاد مسئول کمیته مهندسین جمنا خوزستان اظهار داشت: خوزستان با وجود ظرفیت های بالای اقتصادی و فرهنگی از محرومیت رنج می برد که این نیاز به رسیدگی عاجل دارد. عدم اهتمام به مشکلات خوزستان سبب شده است که شکاف بین مردم زیاد شود.

وی با اشاره به مشکلات مردم خرمشهر و آبادان افزود: قابل قبول نیست که صنایع و دستگاه‌های عظیم تولیدی در خوزستان باشند و از سرمایه‌های مردم استفاده کنند ولی سود و سرمایه خود را در استان‌های دیگر سرمایه‌گزاری کنند.

انتشار اخبار ناامید کننده به اعتماد مردم لطمه می‌زند

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین کشور ادامه داد: بسیاری از این بنگاه‌های اقتصادی به شکل مستقل از مردم اداره می شوند و خدمات رفاهی به مردم ارائه نمی دهند و این باعث گلایه مردم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم در بخش‌های از خوزستان از کمترین امکانات رفاهی برخوردارند اظهار داشت: این درصورتی است که می بینیم برخی دستگاه‌ها به شکل مجزا برای خود بهترین امکانات را فراهم کردند و این عدم توازن به امید مردم لطمه می‌زند.

محمود نژاد گفت: جامعه نیاز به امید و پیشرفت دارد و اخبار ناامید کننده که از تریبون‌های مختلف و فضای مجازی منتشر می‌شود سبب کاهش امید مردم می‌شود. باید در کنار مشکلات، واقعیت ها و پیشرفت‌ها را بیان کرد.

رضا بهادری دیگر عضو کمیته مهندسین جمنا در این نشست اظهار داشت: یکی از چالش‌های پیش روی کشور عدم کنترل و مدیریت در فضای مجازی است و این فضای مجازی به شکل روانی برای مردم ذهنیت منفی ایجاد می‌کند . نخبگان باید در فضای مجازی فعالیت موثرتری داشته باشند.

وی افزود: جنگ رسانه ای و فضای مجازی نیاز به مدیریت و جدی گرفته شدن دارد. مثلاٌ در حوادث اخیر خرمشهر و آبادان بیش از واقعیات، شایعات ذهن مردم را مدیریت می‌کرد و مکرر شایعه می شد که آب به کشورهای اطراف در حال انتقال است و مردم را تحریک می‌کردند.

بهادری ادامه داد: حضور فعال و تحرک مناسب مسئولان در فضای مجازی می تواند بسیاری از این ذهنیت را برطرف سازد و در همین مسئله انتقال آب پاسخ درست و مستدل می‌تواند مردم را آرام و شایعات را خنثی کند.

ایران از ظرفیت تجاری با کشورهای همسایه استفاده حداقلی دارد

سید مهدی قاضی مرعشی از فعالین اجتماعی و فرهنگی در این نشست اظهار داشت: بررسی‌های دقیق علمی و شاخص‌گزاری‌ها نشان می‌دهد عبور از این وضعیت فعلی ممکن بوده و حتی می‌توانیم به راحتی به پیشرفت های چشم‌گیر دست پیدا کنیم.

وی افزود: سرمایه‎های اولیه پیشرفت یعنی ثروت، نیروی انسانی متخصص و فرصت و امکان توسعه در کشور فراهم است و رسیدن به نقطه مطلوب برای کشور سهل الوصول است.

این فعال اجتماعی اظهار داشت: ما دو مرحله انقلاب سازی و نظام سازی را در مسیر تمدنی طی کردیم و اکنون مشکل در مرحله دولت سازی است و برای همین باید با رجوع به دو مرحله قبلی نقاط قوت را استخراج و به جلو حرکت کنیم.

عضو کمیته مهندسین جمنا بیان داشت: کشور در این چهل سال دشواری‌های زیادی را طی کرده است، از جنگ سخت فیزیکی تا کودتا تا تحریم های فلج کننده ولی با این اوصاف همچنان رو به جلو است. نباید از دشمنی ها هراس داشته باشیم.

مرعشی افزود: کشور ایران با 7 کشور مرز زمینی و با چندین کشور مرز دریایی دارد که جمعیت این کشورها 450 میلون نفر است و این یک نقطه قوت و یک بازار خوب برای توسعه است. یکی از راه های پیشرفت تقویت ارتباط اقتصادی با این کشورهای همسایه است.

سهم ایران از بازار 40 میلیارد دلاری عراق ناچیز است

وی افزود: کشور عراق که با ما اشتراکات زیاد فرهنگی دارد سالانه 40 میلیارد دلار واردات دارد که سهم ایران 6 میلیارد دلار است که ناچیز است. بررسی‌ها نشان می دهد ظرفیت ایران در بازار عراق حدود 20 میلیارد دلار است و این مسایل مورد غفلت قرار گرفته است. در افغانستان هم که سالانه 7 میلیارد دلار واردات دارد ما می توانیم سهم قابل قبولی داشته باشیم.

در ادامه این نشست مهندسین، نوید بیژنی فعال فرهنگی اظهار داشت: در زمینه توسعه کشور و استان نیاز به آمایش بومی و صنعتی داریم. شاهد هستیم بسیاری از صنایع در استان‌های ایجاد شدند که با ظرفیت آنها تطابق ندارد.

وی افزود: خوزستان علاوه بر چهره صنعتی، ظرفیت بالای در توسعه کشاورزی دارد و طبق برنامه ریزی ها و بررسی ها این استان می تواند محصولات کشاورزی کشور را تامین کند.

بیژنی ادامه داد: برای پیشرفت نیاز به امکان سنجی و ظرفیت سنجی داریم و اگر این رخ دهد ضمن توسعه، مشکلات و چالش‌های زیست محیطی و اقتصادی برطرف می شود.

امیرحشمت خدمتی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد سوسنگرد ضمن اظهار نظر درباره مشکلات خوزستان بیان داشت: نیروی انسانی جوان در کشور اجازه ورود به بدنه مدیریت ندارد و این سبب شده که دستگاه از فقر ابتکار رنج ببرند.

وی افزود: مردم خوزستان از حداقل‌های اولیه محروم هستند و این برای استانی با این همه توانمندی یک درد است و باید سریع علاج ‌یابی شود.

عبور از وضعیت فعلی با مدیریت صحیح امکانپذیر است

در پایان دکتر سید کریم حسینی سخنگوی جمنا خوزستان ضمن تشکر از نظرات دقیق و کارشناسی مهندسین بیان داشت: شرایط امروز دشوار است ولی ما شرایط دشوارتر از این را درک و گذراندیم و با توکل و مدیریت این وضعیت، می توانیم از این پیچ هم عبور کنیم.

مشکلات مردم آبادان و خرمشهر قابل پیش بینی و درمان بود

وی با انتقاد از نبود مدیریت بحران در کشور افزود: مدیران شرایط را به مردم تبیین کنند و خود مدیران هم متوجه باشند و مشکلات را پیش بینی و چاره اندیشی کنند. بسیاری از مسایلی که در خرمشهر و آبادان پیش آمد 6 ماه قبل قابل پیش بینی و چاره اندیشی بود.

حسینی ادامه داد: ما امروز نیاز داریم تا با مردم صادقانه، شفاف صحبت کنیم و از نزدیک با مردم صحبت کنیم و دربین مردم باشیم.

وی با انتقاد از برخی اظهار نظرهای غیرمسئولانه بیان داشت: اینکه یک مسئول مدام به جامعه ناامیدی منتشر کند و به مردم بگوید بحران داریم و یا ما سایه جنگ را دور کردیم، هنر نیست. مدیران به جای اینکه مدام به مردم ناامیدی دهند به مدیریت خود برسند.

مسئولان صادقانه و شفاف با مردم صحبت کنند

این فعال سیاسی بیان داشت: سابقه و تجربه و علم مدیریتی نشان می دهد می توانیم بر مشکلات زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی خوزستان پایان دهیم ولی این لازمه مدیریت و پیش بینی و چاره اندیشی درست است. مسئولان از پیشنهادهای صادقانه، دلسوزانه و مدبرانه استقبال کنند و با هر پیشنهادی سیاسی برخورد نکنند. اجازه دهند نخبگان ایده‌های خود را مطرح سازند. بخشی از مشکلات امروز ناشی از مشورت ناپذیری است.

دولت در شرایط عسر و یسر منادی وحدت باشد

حسینی افزود: دولت و دولتمردان همیشه باید منادی وحدت، همدلی و همزبانی باشند و حرف همه مردم و همه گروه ها را بشنوند ولی می بینیم تا مشکلی پیش می آید دولت دم از همدلی می زند و تا مشکل رفع می شود به گروه‌های سیاسی دیگر می‌تازد. دولت می بایست در شرایط عسر و یسر منادی پیشرفت و وحدت باشد.

وی ادامه داد: فساد در کشور وجود دارد و این نیاز به شفافیت و برخورد قاطع دارد. تعارف و سهل انگاری در مقوله فساد موجب کاهش اعتماد عمومی می شود. نباید در برخورد با فساد تعارف داشته باشیم.

سخنگوی جمنا تصریح کرد: تعارف و عدم شفافیت در مبارزه با فساد موجب گلایه مردم و عصبانیت مردم شده است. در خوزستان این تعارفات زیاد است. مردم خرمشهر و آبادان به وضوح می بینند منطقه آزاد اروند به جز ضرر هیچ عایدی برای مردم نداشته است. هر چقدر هم این سازمان تبلیغ و بیلبورد بزند مردم باور ندارند.

منطقه آزاد اروند درآمدهای خود را به شکل شفاف ارائه دهد

وی ادامه داد: چرا مسئولان منطقه آزاد اروند شفاف بیان نمی کنند؟ این همه درآمدهای منطقه کجا خرج می شود؟ منطقه آزاد به چه کسانی که حضور ندارد حقوق می دهد؟ دستگاه های نظارتی چرا ورود نمی‌کنند؟

حسینی در پایان این نشست افزود: امیدواریم با حضور نیروهای سالم و متخصص، استان خوزستان به جایگاه شایسته خود در عرصه‌های مختلف دست پیدا کند.

انتهای پیام/

اهواز

سید کریم حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مطالب و نوشته‌های اخیر | آرشیو

مدیران نیشکر فرصت‌های شغلی جدید ایجاد کنند

مدیران نیشکر فرصت‌های شغلی جدید ایجاد کنند

سید کریم حسینی، رئیس مجمع نمایندگان خوزستان به مناسبت آغاز فصل برداشت نیشکر از روند برداشت محصول و تصفیه شکر در شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا بازدید و با توجه به نقش کارگران نیشکر در افزایش تولید در سال جهش تولید از آنها تقدیر کرد.

ستاد انتخاباتی سید کریم حسینی در شرق اهواز افتتاح شد

ستاد انتخاباتی سید کریم حسینی در شرق اهواز افتتاح شد

ستاد انتخاباتی سید کریم حسینی در شرق اهواز بعد از ظهر امروز با حضور جمعی از شهرندان و فعالان سیاسی افتتاح شد.

افزایش دلالی نتیجه عدم رعایت قانون تفکیک قوا است

افزایش دلالی نتیجه عدم رعایت قانون تفکیک قوا است

سید کریم حسینی و اکبر ظریفی درباره «دولت و مجلس، تعامل یا معامله»، «جایگاه لابی گری در مناسبات سیاسی» و «مشروعیت عزل و نصب های دولت در خوزستان پس از افشاگری نماینده قم» مناظره کردند.

قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان یک خواست عمومی است

قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان یک خواست عمومی است

سخنگوی جمنا خوزستان گفت: اجرای قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان، خواست عمومی است و از شأن و جایگاه مدیران پاکدست کم نمی‌کند.

نمی‌توان خواسته‌های به حق مردم خوزستان را با ادبیات لات گونه پاسخ داد

نمی‌توان خواسته‌های به حق مردم خوزستان را با ادبیات لات گونه پاسخ داد

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با انتقاد از رفتار کلانتری در برابر نمایندگان خوزستان در مجلس گفت: اعتراضات مردم به دلیل اشتباهات مکرر دولت در استان است و نمی‌توان خواسته‌های به حق خوزستانی‌ها را با ادبیات لات گونه پاسخ داد.

حضور سید کریم حسینی در راهیپمایی گرامیداشت روز جهانی قدس

حضور سید کریم حسینی در راهیپمایی گرامیداشت روز جهانی قدس

سید کریم حسینی، سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در خوزستان، پیش از ظهر امروز جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ با حضور در جمع راه پیمایان روز قدس اهواز، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این روز برای همراهی برادران و خواهران مسلمان فلسطینی و همچنین مبارزه با دشمنان قسم خورده اسلام برگزار می‌شود.

تصمیمات اتخاذ شده از مرکز برای برنج‌کاران خوزستانی صحیح نیست

تصمیمات اتخاذ شده از مرکز برای برنج‌کاران خوزستانی صحیح نیست

سخنگوی جبهه مردمی انقلاب در خوزستان با اشاره به تصمیمات ابلاغ شده به برنج‌کاران خوزستانی گفت: کشاورزان و برنج‌کاران خوزستانی در شرایط بدی هستند و این شرایط متأثر از تصمیماتی است که در هیئت دولت، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو اتخاذ شده است.

حضور سید کریم حسینی در مهرجان شعر عربی «لیالی رمضان»

حضور سید کریم حسینی در مهرجان شعر عربی «لیالی رمضان»

همزمان با سومین شب از ماه مبارک رمضان دومین «جشنواره شعر عربی مردمی شب های رمضان» با عنوان «مهرجان لیالی رمضان للشعر الشعبی» در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز آغاز به کار کرد.

تغییر ۶۰ فرماندار برای ۲۷ شهرستان خوزستان در دولت یازدهم

تغییر ۶۰ فرماندار برای ۲۷ شهرستان خوزستان در دولت یازدهم

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی در خوزستان با اشاره به مشکلات خوزستان از جمله موضوع انتقال آب گفت: یکی از مشکلات خوزستان تغییر ۶۰ فرماندار برای ۲۷ شهرستان خوزستان در دولت یازدهم بود که به‌نوبه خود برای استان یک "ناکارآمدی مدیریتی" است.

این روزها در خوزستان مدیران بازنشسته می‌شوند اما تفکراتشان نه

این روزها در خوزستان مدیران بازنشسته می‌شوند اما تفکراتشان نه

سید کریم حسینی فعال سیاسی خوزستانی با انتشار توئیتی نسبت به قانون منع بکارگیری بازنشستگان، واکنش نشان داد.